Susi, saalis ja parantavia kasveja

Suuri manner on täynnä kaupunkeja, kyliä ja tutkimattomia kolkkia, joihin matkalainen saattaa eksyä.
TheWaltsu

Re: Susi, saalis ja parantavia kasveja

Post by TheWaltsu »

“Veljeni asuu siellä ja haluaisin kysyä häneltä muutamia asioita” metsästäjä vastasi mahdollisimman nopeasti. Hyvä, hän ajatteli. Peikko ei siis tuntenut Nimrodin sukulaisia, joten Nimrod voisi jättää pelkonsa taakse. Hän nosteli muutamia pusseistaan käsiinsä, haistellen niiden sisältöä. Muutamat kasvinosat olisivat kohta hyödyttömiä, joten näitäkin miehen olisi kerättävä piakkoin lisää. Hän katsoi lammen ympäri juoksevaa suttaan, joka huomasi metsästyskumppaninsa katseen ja pysähtyi tuijotuskilpailuun. Nimrod hymyili, kääntäen katseensa peilikuvaansa lammen pinnassa. Susi saapui pian hänen vierelleen, istuutuen.

“Osaatko itse pois täältä, minne ikinä oletkaan menossa, vai tarvitsetko suuntia? Minun olisi varmaankin aika palata kotini suunnalle” mies sanoi peikolle. Susi nousi takaisin pystyyn, kävellen levottomasti metsästäjän lähellä. Metsästäjä ei kuitenkaan itse olisi vielä lähdössä, vaan hän odottaisi peikon vastausta. Eräästä auki jääneestä yrttipussista nousi voimakas tuoksu, jopa ulkona. Mies sulki tämän pikaisesti, ajatellen jälleen sisaruksiansa. Seuraavan kerran kun hän Dioneen pääsisi, olisi hänen etsittävä eräs Rheanhaltia käsiinsä, vaikka tähän kuluisikin paljon aikaa. Toivottavasti tämä voisi auttaa jo hieman epätoivoista metsästäjää tämän sisarusten löytämisessä, sillä näitä ei ollut enää saanut kirjeillä kiinni miehen kotiin jätetyn kirjeen jälkeen.
Vampuuri

Re: Susi, saalis ja parantavia kasveja

Post by Vampuuri »

"Eikö olisi tehokkaampaa, jos menisit etsimään veljesi itse?" Riima kysyi retorisesti metsästäjän vastattua hänen kysymykseensä, "Jos sinulla on kerta kysyttävää, ei matka Dioneen montaa päivää vie."
Peikon sanojen tarkoitus ei ollut olla kylmä. Varmasti metsästäjä oli jo itse miettinyt asiaa. Mutta ehkä nuoren peikon sanat saisi Nimrodin miettimään asiaa uudestaan. Ken tietää, ehkä se olisi juuri se potku, jonka tuo tarvitsi. Tai sitten sanat olivat turhia ja peikko vaikutti vain ärsyttävältä. Miten vain, Riima ei oikeastaan välittänyt.

Käsipuoli huomasi kipunsa laantuneen sen verran, että voisi alkaa keräämään marjoja säästöön. Nopeasti ja ketterästi hän kaivoi yrttipussukkansa laukustaan, pujotti sen nyöreistään häntäänsä työn helpottamiseksi ja alkoi kerätä hirvasmarjaa. Riima oli selvästi tottunut elämään ilman yhtä raajoistaan. Hän keräsi pussukan puolilleen jättäen tilaa muille lääkeyrteille, joihin hän saattaisi matkansa aikana törmätä. Sitten hän asetti pussukan varovasti muiden tavaroidensa päälle säkissä. Hän ei halunnut murskata niitä edes vahingossa.
"Selviän kyllä. Olen matkalla Dioneen", Riima vastasi miehen kysymykseen. Hän suoristautui seisaalleen ja heitti säkin selälleen. Peikko loi vielä lyhyen, mittailevan katseen Nimrodiin, "... Jos näen siellä jonkun näköisesi, voin kyllä välittää viestin, että etsit häntä."
TheWaltsu

Re: Susi, saalis ja parantavia kasveja

Post by TheWaltsu »

“Minulla ei ole ollut muuta asiaa Dioneen, joten en ole lähtenyt” Nimrod vastasi peikolle. “Kiitos jos välität viestin” tämä jatkoi vielä ennen lähtöään. Susi seurasi metsästyskumppaniaan, näiden kävellessä kohti ihmismiehen mökkiä. Matka mökille oli rauhallinen, vaikkakin Nimrod välillä pysähtyikin keräämään mitä erilaisempia yrttejä tai tarkistamaan ansojaan. Talollaan hän jätti jousensa ja kirveensä mökkinsä seinän viereen, nojaten itse tähän seinään. Mies laski loput kantamuksensa taloonsa sisälle, jossa hän lajitteli yrttipussukkansa oikeille paikoilleen pieneen puuhyllyyn. Huomenna hän pääsisi taas jatkamaan yrttien ja eläinten metsästystään. Nyt olisi kuitenkin aikaa käydä vielä Ledassa ennen nukkumaanmenoa. Mies katsoi hetken suttaan poistuessaan mökistään.

Susi jäi odottamaan Nimrodin kotiin, Nimrodin itsensä kävellesä kohti Ledaa. Ledan tori oli jo rauhoittunut tähän aikaan, vaikka joku juoppokin oli tänne eksynyt. Ihmismies osti hieman kasviksia ja puuta. Hän poistui paikalta yhtä nopeasti kuin oli saapunutkin, jatkaen takaisin mökkiinsä lepäämään.
Locked