Politiikka & ylpeys
Posted: Thu Jun 14, 2018 7:47 pm
Phoeben ja Ananken välisellä merialueella…
Tämä oli toinen kerta vuoden sisällä, kun Firdorn meni laivalla Tritonille. Viimeksi hän matkasi Iriksen kanssa, nyt yksin. Edellisellä kerralla syy matkalle oli lähinnä lepo työstä, vaikka hän kävikin myös hakemassa Anankesta virallisia papereita ja ostamassa hyödyllisiä tietokirjoja, joita lakimies tarvitsisi työssään. Nykyisen matkan kai voisi laskea työmatkaksi. Ainakaan asiaan ei liittynyt henkilökohtaisia asioita tai niin Firdorn itselleen väitti. Kuka tahansa itsensä merkittävään asemaan saavuttanut henkilö olisi voinut viedä kokouspaperit Tritonin armeijan johdolle. Asialla oli vain kiire, joten Firdorn joutui lähtemään itse. Näin lakimies toisti ajatusta päässään nojatessaan laivan reunaa vasten.
Firdorn käänsi lopulta ajatuksensa pois tarkkailemalla laivan muita matkustajia. Peräkannella seisoi Rheanhaltiamies, joka oli laivan kapteeni. Miehen ikää oli hankala arvioida tämän ollessa haltia, mutta lyhyellä keskustelulla, jonka Firdorn kävi tämän kanssa ennen matkaa, lakimies sai selville laivan ja sen kapteenin tulleen alun perin Phobosesta. Laiva kävi pientä kiertoreittiä Phoeben, Ananken ja Phoboksen välillä vieden kauppatavaraa ja, kuten nyt, matkustajia. Peräkannella seisoi myös nuori ihmismies, joka oli ilmeisesti laivan perämies. Laivaston miehistöä lukuun ottamatta kannella oleskeli vain muutama ihminen ja haltia. Kauppiaita suurin osa luultavasti. Nuorin ihmisistä taisi olla tavanomainen seikkailijaturhake. Ainakaan tämä ei näyttänyt mitenkään varakkaalta. Laivamatka taisi olla tälle nopea, seikkailun mielinen päähänpisto, sillä tämäkin näytti tulleen kiireellä laivalle Firdornin jälkeen.
Illan tullen Firdorn katosi hyttiinsä tarkkailemaan mukanaan olevia kokouspapereita tarkemmin. Oli mieletöntä ajatella, miten paljon sotkua Phoeben katastrofi oli saanut aikaan. Triton oli lähettänyt kaksi rakuzaa ja joitakin heidän doyoboitaan Phoebeen neuvottelemaan mantereen palkkasoturirakuzan kanssa uudesta yhteistyösopimuksesta, joka keskeytyi 23 vuotta sitten. Kokouspapereiden mukaan ehdotus hyväksyttiin ja näiden papereiden tuli mennä Dioneen palkkasoturirakuzan mukana. Puheiden mukaan rakuza kuitenkin kuoli lohikäärmeen noustessa Phoeben alta ja paperit jäivät matkalta. Ottaen huomioon Phoeben kaupungintalon tuhon ja kaupungin hallinnon ollessa vielä hyvin sirpaleinen, mantereen armeija ei todennäköisesti ollut tietoinen tästä sopimuksesta ja Triton ei ollut tietoinen siitä, että sopimus ei ole mennyt perille. Nyt molempien armeijoiden johdoille täytyi tiedottaa tilanteesta. Tällaisen sopimuksen katoaminen lohikäärmeen lentäessä vapaana voisi johtaa arvaamattomiin seurauksiin.
Firdorn kirjasi ylös muistiinpanoja kokouspapereista ja teki niin myös tulevinakin iltoina laivan matkatessa tasaisesti suoraa reittiä Anankeen.
Tämä oli toinen kerta vuoden sisällä, kun Firdorn meni laivalla Tritonille. Viimeksi hän matkasi Iriksen kanssa, nyt yksin. Edellisellä kerralla syy matkalle oli lähinnä lepo työstä, vaikka hän kävikin myös hakemassa Anankesta virallisia papereita ja ostamassa hyödyllisiä tietokirjoja, joita lakimies tarvitsisi työssään. Nykyisen matkan kai voisi laskea työmatkaksi. Ainakaan asiaan ei liittynyt henkilökohtaisia asioita tai niin Firdorn itselleen väitti. Kuka tahansa itsensä merkittävään asemaan saavuttanut henkilö olisi voinut viedä kokouspaperit Tritonin armeijan johdolle. Asialla oli vain kiire, joten Firdorn joutui lähtemään itse. Näin lakimies toisti ajatusta päässään nojatessaan laivan reunaa vasten.
Firdorn käänsi lopulta ajatuksensa pois tarkkailemalla laivan muita matkustajia. Peräkannella seisoi Rheanhaltiamies, joka oli laivan kapteeni. Miehen ikää oli hankala arvioida tämän ollessa haltia, mutta lyhyellä keskustelulla, jonka Firdorn kävi tämän kanssa ennen matkaa, lakimies sai selville laivan ja sen kapteenin tulleen alun perin Phobosesta. Laiva kävi pientä kiertoreittiä Phoeben, Ananken ja Phoboksen välillä vieden kauppatavaraa ja, kuten nyt, matkustajia. Peräkannella seisoi myös nuori ihmismies, joka oli ilmeisesti laivan perämies. Laivaston miehistöä lukuun ottamatta kannella oleskeli vain muutama ihminen ja haltia. Kauppiaita suurin osa luultavasti. Nuorin ihmisistä taisi olla tavanomainen seikkailijaturhake. Ainakaan tämä ei näyttänyt mitenkään varakkaalta. Laivamatka taisi olla tälle nopea, seikkailun mielinen päähänpisto, sillä tämäkin näytti tulleen kiireellä laivalle Firdornin jälkeen.
Illan tullen Firdorn katosi hyttiinsä tarkkailemaan mukanaan olevia kokouspapereita tarkemmin. Oli mieletöntä ajatella, miten paljon sotkua Phoeben katastrofi oli saanut aikaan. Triton oli lähettänyt kaksi rakuzaa ja joitakin heidän doyoboitaan Phoebeen neuvottelemaan mantereen palkkasoturirakuzan kanssa uudesta yhteistyösopimuksesta, joka keskeytyi 23 vuotta sitten. Kokouspapereiden mukaan ehdotus hyväksyttiin ja näiden papereiden tuli mennä Dioneen palkkasoturirakuzan mukana. Puheiden mukaan rakuza kuitenkin kuoli lohikäärmeen noustessa Phoeben alta ja paperit jäivät matkalta. Ottaen huomioon Phoeben kaupungintalon tuhon ja kaupungin hallinnon ollessa vielä hyvin sirpaleinen, mantereen armeija ei todennäköisesti ollut tietoinen tästä sopimuksesta ja Triton ei ollut tietoinen siitä, että sopimus ei ole mennyt perille. Nyt molempien armeijoiden johdoille täytyi tiedottaa tilanteesta. Tällaisen sopimuksen katoaminen lohikäärmeen lentäessä vapaana voisi johtaa arvaamattomiin seurauksiin.
Firdorn kirjasi ylös muistiinpanoja kokouspapereista ja teki niin myös tulevinakin iltoina laivan matkatessa tasaisesti suoraa reittiä Anankeen.