Sivujuoni: Uusi alku?

Ylläpito tiedottaa täällä sekä pääsivustolla ajankohtaisista asioista. Seuraathan alueen viestejä.
Post Reply
Tinanja
Rakega
Posts: 979
Joined: Sat Sep 02, 2017 4:16 pm
Location: Phoebe
Contact:

Sivujuoni: Uusi alku?

Post by Tinanja »

Tämä sivujuoni, tapahtuma, miksikä sitä haluattekaan nimittää, ei velvoita sinua yhtään mihinkään. Sitä saa seurata, sen puitteissa saa rakentaa pelejä, ja se saa vaikuttaa peleihin. Sen ei tarvitse kuitenkaan vaikuttaa, mikäli ette halua.

Arlinille iso kiitos tämän juonenpoikasen ideoinnista ja siitä, että hän on jaksanut potkia minua perseelle tarpeeksi, jotta sain tämän jopa tehtyä loppuun asti.

Ceres: Uusi alku?

Tulen jumalattareksi nimetty jumalatar katseli hiljaisena maata, jonka päälle oli juuri hetki sitten luonut lohikäärmeitä. Hetkeä ehkä kannattaisi kuvata enemmän vuosisatana, jonka aikana hänen luomuksensa olivat saaneet vallan itselleen. Hallitsivat, ja riitelivät keskenään. Olivat melkein täydellisiä. Kyllä vain, vain melkein täydellisiä. Lohikäärmeistä puuttui jotain. Jotain sellaista, mitä ne eivät nykyisellään tarjonneet. Jotain nautintoa siitä, että oli luonut jotain ylivoimaista. Ehkä jotain kivaa itselle, vielä kun kehitys maan päällä oli kesken?

Niin syntyi lohikäärmeistä mahtavin. Sellaista lohikäärmettä ei oltu ikinä nähty Ceresissä, eikä Salinjen mukaan tultaisi ikinä näkemäänkään. Ylivoimainen, mahtava, ja täysin Salinjen vallassa.

Tietenkin luomistyö herättää aina kateutta jossakussa. Tällä kertaa kateellinen oli toinen jumala. Dezijar, joka suuressa jaloudessaan halusi haastaa Salinjen. Haastaa tämän suurenmoisen lohikäärmeen, jota jumalatar tuntui palvovan yli kaikkien muiden luomuksiensa. Dezijar löi vetoa Salinjen kanssa, ettei tämän ylivoimainen lohikäärme pärjäisi ilman yhtä kyvyistään.

Ja Salinje otti haasteen vastaan.

Ylivoimainen, mahtava lohikäärme käskettiin lähettyville, ja Salinjen epäröinnistä huolimatta Dezijarin valitsema kyky vietiin tältä. Nyt tulenjumalattaren luomus, ylpeydenaihe, oli ilman kykyä kommunikoida kenenkään, vähiten luojansa kanssa.

Seurauksia ei tarvinnut odottaa kauaa. Valtava lohikäärme tylsistyessään, ilman tehtävää ja ohjaajaa, käskijää, päästi sisäisen pedon valloilleen. Kukaan jumalista ei kyennyt hallitsemaan tätä petoa, vähiten Salinje itse. Hätäkokous, joka jumalten välillä pidettiin, sai heidät lukitsemaan Salinjen ylpeydenaiheen rannikolle peruskallion alle odottamaan kuolemaansa, horrostamaan. Eikä kukaan heistä tiennyt, että ihmiset perustaisivat Phoeben samalle rannikolle, samaisen poukaman äärelle.

Nyt, vuosisatoja, vuosituhansia myöhemmin tuo lohikäärme on herännyt horroksestaan…
Tinanja
Rakega
Posts: 979
Joined: Sat Sep 02, 2017 4:16 pm
Location: Phoebe
Contact:

Re: Sivujuoni: Uusi alku?

Post by Tinanja »

Missä lohikäärme on nähty?
Missä lohikäärme on pyörinyt ja mitkä pelit ovat liittyneet sivujuoneen tavalla tai toisella. Paksunnetuissa peleissä lohikäärme on suoraan liittynyt peliin, ei-paksunnetuissa peleissä sivujuonesta on mainintaa.

Phoebessa

Jäätävä tori
Palkkasoturi Vixar varjostaa työnantajansa, maagikko Zahir Athertonin kanssa vanhaa maagikkoa Phoeben kaduilla. Samalla kaksikon välillä kytevät erimielisyydet nousevat pintaan. Heidät kuitenkin keskeyttävät maan alta kuuluvat jyrähdykset joiden päätteeksi kaupungin keskustorin läpi murtautuu tuhoisassa räjähdyksessä valtava, siivekäs olento. Olento nousee siivilleen ja katoaa ilman halki vuoristoa kohti jättäen jälkeensä tuhoutuneita rakennuksia ja sekasortoa.

Eräänä kauniina syyspäivänä
Nuori haltia, Tinanja, Ajanlan Dewa ja peikko Ikkulita Naavaniitty tapaavat sattumalta Phoeben kaupungissa, ja he tutustuvat toisiinsa hyvässä hengessä. Mutta sitten kaupungin keskustori repeää auki ja koko kaupunki vapisee tuhoisten järistysten kourissa. Ihmeen kaupalla kolmikko selviää luhistuvien rakennusten lomassa, ja he pääsevät näkevään omin silmin kaupunkia kohdanneen tuhon.

Hylätty
Zahir etsii tietoja kaupunkia tuhonneesta pelosta, ja päätyy hakemaan tyrmään heitetyn Vixarin avukseen. Vankilasta yllättäen löytyvää käytävää seuraten kaksikko pääsee kaupungin keskelle repeytyneen kuilun pohjalle ja löytävät todisteita siitä, että siellä majaillut olento voi todella olla lohikäärme.

Yksin ja eksyksissä
Elinor Winterheart saapuu Phoebeen vieraillakseen kaupungin kirjastossa. Ihmetellessään kaupunkia kohdannutta tuhoa hän tapaa Tinanjan joka tarjoutuu opastamaan Elinorin kirjastolle. Siellä kaksikko keskustelee mikä kaupungin tuhonnut olento oikein oli.
Samaan aikaan lakimies Findorn Erkens palaa kaupunkiin matkaltaan Tritonin saarelle. Kirjastossa mies kohtaa Elinorin ja Tinanjan, ja saa kuulla kaupungissa on tapahtunut. Kaksikko suunnittelee lähtevänsä lohikäärmeen perään, mutta tämän ajatuksen Findorn tuomitsee hulluudeksi ja poistuu paikalta. Elinor ja Tinanja kuitenkin päättävät toimia, ja kaksikko lähtee yhdessä Ceresin keskiosaa kohti lohikäärmeen perään.

Väärässä paikassa väärään aikaan
Findorn kulkee tuhoutuneen Phoeben katuja yöllä, ja törmää ryöväreihin. Nämä ehtivät vahingoittaa häntä ennen kuin avuksi saapuu Vixar, enemmän taistelun kuin hyvän työn takia. Vixar neuvoo Findornille lähimmän parantajan ennen kuin poistuu paikalta, ja haavoittunut Findorn pääsee vaivoin perille. Siellä parantaja Kaitlyn ottaa miehen vastaan ja hoitaa tämän haavoja. Parantajan vaatimuksesta Findorn jää hänen luokseen lepäämään yön yli.

Ledassa

Jäniksiä ja lohikäärmeitä
Metsästäjä Nimrod myy pyydystämiään eläimiä Ledan torilla, ja kylässä asuva Dareen on palaamassa kotia kohti. Mutta lohikäärmeen lentäessä yllättäen kylän yli, paniikki leviää ja kaksikko törmää kirjaimellisesti toisiinsa. Pakokauhussa Dareen eksyy kylän läheiseen metsään, mutta Nimrodin ja tämän lemmikkisuden avulla haltia löytää lopulta kotiinsa. Nimrodin talolla metsästäjää odottaa yllätys: hänen kaupungissa asuvat sisaruksensa ovat myllänneet talon etsiessään heidän isänsä perintötikaria rahapulassa. Pohtien ovatko hänen sisaruksensa pettäneet hänet, Nimrodin talolle hyökkää pieni joukko villisusia, jotka mies lemmikkinsä kanssa kuitenkin onnistuvat surmaamaan.

Pari puuttuvaa yrttiä ja ikäviä kirjeitä
Matkallaan Dionen kaupunkia kohti kauppiaana esittäytyvä salamurhaaja Anthon saapuu Ledaan etsiessään metsästä erilaisia yrttejä. Sattumalta Nimrod on keräämässä yrttejä metsästä, ja kaksikon kohdatessa kylän kievarissa Nimrod myy löytämiään kasveja Anthonille. He myös päättävät matkustaa yhdessä Dionen kaupunkiin maan toisella puolella. Matkan aikana Nimrodin epäilyt sisaruksiaan kohtaa pahenevat koko ajan, eivätkä miehet tutustu kovin läheisesti toisiinsa. Päästyään perille Dionen kaupunkiin kaksikko eroaa kumpikin omille teilleen.
Last edited by Tinanja on Fri Sep 15, 2017 10:43 am, edited 1 time in total.
Tinanja
Rakega
Posts: 979
Joined: Sat Sep 02, 2017 4:16 pm
Location: Phoebe
Contact:

Re: Sivujuoni: Uusi alku?

Post by Tinanja »

Ryhmäpeli Ceresissä pitkästä aikaa!

”ARVOISAT KUULIJAT! KAIVATAAN SEIKKAILIJOITA LOHIKÄÄRMEJAHTIIN” luki viestinviejä paperista: ”SANA ON VARMASTI KIIRINYT MYÖS TÄNNE ETTÄ PHOEBEN ON TUHONNUT LOHIKÄÄRME! NYT KOKOAMME JOUKKOJA JOTTA SAAMME SEN KIINNI. PYYDÄMME ASIASTA KIINNOSTUNEITA TAPAAMAAN HARJAVAN KIEVARISSA PHOEBE – DIONE KAUPPATIEN VARRELLA KAHDEN KUUNKIERRON KULUTTUA.”, Viestinlukija piti pienen paussin, henkäisi syvään ja lopetti viestin vielä sanoin: ”KYSYKÄÄ TULENTAKOJAA.”

Aminja Tulentakoja on päättänyt kerätä yhteen kaikkein uskaliaimmat sielut koko Ceresissä ja laittanut liikkeelle maanlaajuisen viestin seikkailijaryhmän kokoamisesta Harjavan kievariin. Phoeben tuhonnut lohikäärme oli täysin yllätys kaikille, eniten phoebelaisille itselleen, eikä tiedetä, miksi ja miten se on mahdollista. Mikäli siis tunnet jonkun seikkailuintoisen persoonan, joka voisi olla kiinnostunut tästä, tervetuloa mukaan, tai edes käväisemään kievarissa tutustumassa asiaan!

Kysymyksien vastaamiseen, ja itse lohikäärmeen löytämiseen tähtäävä seikkailu alkaa 8.5. Harjavan kievarista, Phoebe-alueelta.

Yleinen info tähän peliin liittyen

- Koska ryhmäpeleillä on tapana edistyä melko hitaasti muutenkin, on suositeltavaa, että jokainen pelaaja kirjoittaa vastausvuoronsa viikon sisällä. Mitä nopeammin, sitä parempi. Mikäli kyseeseen tulee jokin ylivoimainen este, siitä voi ilmoittaa. Jos ei vastausta ole kuulunut viikkoon, saavat muut pelaajat järjestyksessä hypätä poissaolevan pelaajan vuoron ylitse.

- Poissaoleva pelaaja liittyy peliin, kun ehtii, jos liittyy. Poistumisvuoro pelistä olisi hyvä kirjoittaa, jos hahmon vetää siitä pois.

- Tästä huolimatta noudatetaan pelijärjestystä vuorojen kirjoittamisessa. Se saattaa ylläolevan säännön mukaan vaihdella.

- Jos joku pelaa hahmonsa turhan voittajakeskeiseksi ja metatietoiseksi (tietää liikaa muista hahmoista tai olettaa niin, ettei tämä ole voinut saada tietoa käsiinsä mitenkään) tilanne voidaan ratkaista nopanheitoin: mitä hahmo tietää, miten tämä onnistuu esimerkiksi hyppäämisessä tai taistelussa. Muutoin emme käytä noppia varsinaiseen pelaamiseen.

- Jos pelissä itsessään on jokin äänestys, se voidaan hoitaa eri topicissa/jonkun ääniä keräävän (esim. ylläpito, äänet pelissä laskevan hahmon pelaajan) toimesta ja tulos ilmoittaa sitten itse pelissä.

- Ellei erikseen ole sovittu, omassa vastauksessa ei voida olettaa, mitä muut tekevät tai päättävät, eikä voida pomppia ajassa nopeasti eteenpäin.
Vaikka Tinanja osallistuukin peliin todenäköisesti omalla hahmollaan, toimii tämä lisäksi niin sanottuna pelinjohtajana: pelaa satunnaisesti jollakin sivuhahmolla tai ohjaa peliä jotenkin johonkin suuntaan, mikäli tarvitsee. Samalla varmistetaan, että peli ei jää jumittamaan paikoilleen, vaan etenee.

Jumalten uudesta “tulemisesta” on myös huhuttu, samaten siitä, että nämä olisivat kiinnostuneita tapahtumista ja lohikäärmeen toiminnasta Ceresin maankamaralla. Ylläpidolta ilmestyy peliin liittyen jokin oma topic, johon postataan jumalten edesottamuksia pelin aikana, ja linkitetään pelin kyseinen kohta topiciin molemmin päin. Jumalat todennäköisesti tulevat puuttumaan tapahtumiin, mikäli ne eivät miellytä heitä. Tämän ei ole kuitenkaan tarkoitus tarjota helppoa ratkaisua peliin juonellisesti, mutta tuoda lisäväriä siihen.

Aiheeseen liittyvät topicit & hahmot
Ylläolevassa viestissä olevat sivujuoneen liittyvät topicit, ja lisäksi varsinaiseen ryhmäpeliin liittyvät tässä alla. Varsinaiset ryhmäpelit on kirjoitettu paksunnetulla fontilla. Topicit ovat aikajärjestyksessä.

Tuhka tekee kaikista samanlaisia, Triton, Ananke
Aminja Tulentakoja kirjoittaa koko tapahtumaketjun liikkeelle saavan julistuksensa. Lisäksi tämä aloittaa laivamatkansa Tritonin Anankelta Phoebea kohden.

Viestinviejä sateessa, Manner, Metis
Ingvild Skeldane matkustaa kiireellä takaisin Metistä kohden uskollisen ratsunsa kanssa viedäkseen Tulentakojan viestin myös opiston tietoon. Tämän johdosta hänet sekä Llianjin Shalheira päädytään lähettämään Harjavan kievaria kohden tähän suurta mainetta saaneeseen tapaamiseen.

Leirinuotiolla, tie Harjavan Kievariin Dionesta päin
Llianjin Shalheiran ja Ingvild Skeldanen matka Metiksestä kohti Harjavan kievaria alkaa. Llianjinin ratsastukseen tottumattomuus alkaa näkyä pian matkan alussa jo. Matka ei kuitenkaan suju ilman yllätyksiä ja kaksikko joutuu turvautumaan magiaansa ja taistelutaitoihinsa kohdatessaan salaperäisen hyökkääjän.

Salaiset arkistot, Atlas
Kurkistus Atlashaltioiden historiankirjoihin ja kirjoituksiin. Ensimmäinen merkintä on ajalta, jolloin lohikäärme aiemmin terrorisoinut aluetta. Seuraava merkintä on ajalta sen jälkeen, juuri ennen Atlaksen perustamista.

Katastrofin jälkeen, Phoebe
Aminja Tulentakojan matka on päätynyt Phoebeen. Hän kuitenkin tarvitsee itselleen suojelevan esineen, jonka päätyy ostamaan Zahir Athertonin ylläpitämästä putiikista Phoeben keskustan lähettyvillä.

Lohikäärmekilta, Harjavan kievari
Ryhmäpelien varsinainen aloitus, joka alkaa lähes sekasortoiseksi muuttuvalla kokouksella Harjavan kievarissa. Tulentakoja on kutsunut suuren joukon koolle, mutta lopulta, pitkän ja vaiheikkaan keskustelun jälkeen jäljelle majataloon jäävät vain Llianjin Shalheira, Tofi, Ingvild Skeldane, Nimrod, Aminja Tulentakoja sekä Aleo Om'arda.

Kynttilänvalossa, Harjavan Kievari
Llianjin Shalheira ja kollegansa Ingvild Skeldane katsovat päivää taaksepäin ja pohtivat tapahtumia sekä uusia tuttavuuksia, joita he ovat saaneet. Myös matkan tulevaisuus puhuttaa.

Toveruuden tie
Aleo Om'arda, Llianjin Shalheira, Lalfar Erkens, Ingvild Skeldane sekä Aminja Tulentakoja ovat ainoat, jotka edellisillan kokoontumisen seurauksena päättivät lähteä lohikäärmeen perään. Näiden matka Phoebeen alkaa miellyttävässä säässä, mutta matka kääntyy pian seuraavan päivän aamuna ikäväksi myrskyn noustessa matkantekoa hidastamaan. Seurue päätyy majoittumaan liitoksissaan narisevaan rakennukseen metsän keskellä.

Haltioiden kesken
Aleo Om'arda sekä Llianjin Shalheira eksyvät ensimmäisen matkapäivän iltana syvälliseen keskusteluun magiasta, unohtamatta tietenkään kommentoimista nykysukupolvien surkeasta tilasta. Lisäksi puheenaiheeksi nousevat Llianjinin magiakokeilut, sanaton magian käyttö.

Tanamor, ja Tanamor nykyisellä foorumilla
Aleo Om'arda, Llianjin Shalheira, Lalfar Erkens, Ingvild Skeldane sekä Aminja Tulentakoja ovat jatkaneet matkaansa Phoebeen saakka tavoitteenaan tutkia, mistä tämä lohikäärme on noussut kaupunkia tuhoamaan. He löytävät hylätyn asuinpaikan maan alta, ja sen vartijana toimivan ikivanhan henkiolennon Elageiroksen, joka kertoo seikkailijoille uskomattoman tarinan aikojen alusta aina nykyaikaan saakka.

Tanamorin salaisuudet
Llianjin Shalheira ja Aleo Om'arda ovat jääneet kahden legendaariseen Tanamoriin, kun Ingvild Skeldane ja Elieze (Lalfar) Erkens lähtivät etsimään käytäville kadonnutta Aminja Tulentakojaa. Heille alkaa vähitellen paljastua, mitä Tanamorin vartijan, Elageiroksen sanat tarkoittivatkaan. He myös avaavat Atlashaltioiden lukitsemaa salaovea, ja Aleo opettaa Llianjinille Atlashaltioiden tapaa käyttää magiaa.

Kadonneen haltian metsästäjät
Ingvild Skeldane ja Lalfar Erkens etsivät Aminjaa, joka näyttää kadonneen Phoeben alla kulkeviin tunneleihin ja tyrmiin. Samalla he löytävät romahtaneen keskustan rauniot ja kaupungintalon, sekä hyvin huolestuttavia dokumentteja mantereen ja Tritonin armeijoiden aikomasta yhteistyöstä. He eivät ikävä kyllä löydä raunioista Aminja Tulentakojaa, ja matka jatkuu ilman nuorta haltianaista.

Valintojen edessä
Ryhmäläiset ovat keskustelun ja valintojen edessä päättäessään, miten matkaa on jatkettava, mikäli sitä jatketaan. Nämä päätyvät viimein lähtemään vuoristoon, mutta eivät ole samaa mieltä siitä, mitä heidän Tanamorista saamansa johtolangat tarkoittavat ja miten tarkasti niitä pitäisi uskoa ja tulkita.

Irtonaisia narunpäitä
Ingvild ja Elieze päättävät toimittaa raunioista löytämänsä dokumentit Firdorn Erkenssille, jotta voisivat ehkäistä mahdollisen selkkauksen mantereen ja Tritonin armeijan välillä.

Seikkailusopimus
Aleo Om'arda etsii itselleen palkkasoturien suosimasta tavernasta uuden henkivartijan edellisten oltua haltian mielestä kykenemättömiä tehtäväänsä. Seurue saa näin toisen uusista jäsenistään, nuoren Ioachimin.

Yllättävät yhteensattumat
Ingvild tapaa torilla matkaseurueelleen ostoksia tehdessään Ezramin, toisen uusista seurueen jäsenistä. Ezram on ollut itsekin tekemässä matkavalmisteluja, ja pian paljastuu tämän olevan menossa samaan suuntaan kuin mitä Ingvild seurueineen.

Tiedonjyviä etsimässä
Sillä aikaa, kun seurue matkustaa Thalassahaltioiden kylää kohden sankarin perässä, eräs salaperäinen hahmo etsii seurueesta lisätietoja Phoeben Wanhassa Lohikäärmeessä.

Sankaria etsimässä
Sekalainen seurue lähtee kahden uuden jäsenensä kanssa kohti vuoristoja etsimään Elageiroksen mainitsemaa sankaria. He päätyvät saapumaan Thalassahaltiakylään vuorten laidalla sen jälkeen, kun he ovat kohdanneet Lohikäärmepappi Shyal Tanirin keräämän joukkion hyökkäyksen, ja nähneet valtiaslohikäärmeen syövän pienemmän lohikäärmeen.

Risteys
Ezram Barragan ja Iochim jakavat elämänviisauksia Thalassahaltiakylässä.

Paikallistietoutta
Aleo Om'arda suorittaa omia tiedustelujaan haltiakylässä, ja saa paikallisen majatalonpitäjältä kuulla lähettyvillä sijaitsevan ikivanha patsas, jonka hän epäilee olevan yhteydessä kuulemiinsa legendoihin...

Minne tie vie?
Llianjin Shalheira ja Ezram Barragan pohtivat elämän (ja matkan) tarkoitusta Thalassahaltiakylässä.

Phoeben ehostusta
Armeijan lähettämät resurssit ovat viimein saapuneet Phoebeen. Pormestarin harmiksi saattuen mukana on saapunut myös Rakuza Cranor, joka kääntää koko kaupungin virkamieskoneiston päälaelleen aloittaessaan kaupungin kunnostuksen.

Pieni kylä vuorten laidalla
Yövyttyään haltiakylässä seurue kokoontuu päättämään matkan seuraavaa määränpäätä. Aleo Om'ardan kertoo muille kylän lähettyvillä olevasta muinaisesta patsaasta, ja yhteistuumin he päättävät suunnata sitä kohti seuraavana aamuna.

Ystävät vuosituhansien takaa
Ryhmä löytää etsimänsä patsaan ja heidän kaikkien yllätykseksi se osoittautuukin eläväksi olennoksi, kivisenä horrostaneeksi jätiksi. Samaan aikaan paikalle laskeutuu muinainen lohikäärme Taenyathar, joka saa vakuutettua ryhmälle molempien olevan rauhanomaisissa aikeissa. Taenyahtar kertoo kuinka Phoeben alta noussut lohikäärme vangittiin kauan sitten sinne, ja mitä heidän on tehtävä voidakseen kohdata peto uudelleen. Heidän on saatava käsiinsä Ajan miekka, joka on kätketty vuorten sylissä lepäävään Antezin kaupunkiin, jota asuttavat kääpiöt...

Kysymyksiä yli aikakausien
Llianjin Shalheira keskustelee kahden kesken lohikäärme Taenyahtarin kanssa, kysellen historian unohtamista ajoista ja magian salaisuuksista. Taenyathar tarjoaa myös haltiamaagikolle tilaisuuden laajentaa näkökulmaansa.

Mitä jäljelle jää?
Ingvild Skeldane ja Llianjin Shalheira päättävät yhdessä että heidän on päästävä kertomaan Metiksen oppilaitokselle matkalla kokemastaan. Ingvild lupautuu lähtemään heidän palatessa vuoristolta, ja Llianjin uskoutuu Ingvildille aikomuksestaan ottaa itselleen oppilas.

Kuinka kulkea kääpiöiden kaupunkiin
Ryhmän matka jatkuu Taenyatharin johdolla vuoristoon, kohti eristäytynyttä Antezin kääpiökaupunkia jonka lähettyville Ajan Miekka on kätketty. Taivallettuaan halki vuorisolien ja vuorten sisimpään kaivettujen käytävien he löytävät legendaarisen aseen leposijan, joka paljastuu tyhjäksi. Tietäen miekan vetävän kantajaansa kohti Ajatonta Salia ryhmä päättää suunnata sinne hankkiakseen aseen takaisin. Palattuaan maan päälle he joutuvat Valtiaslohikäärmeen yllättämäksi, selviten hyökkäyksestä hengissä vain uusien liittolaistensa kanssa. Muun ryhmän suunnatessa kohti pohjoista aavikkoa Ingvild eroaa heistä ja suuntaa takaisin etelään, viedäkseen heidän selvittämänsä tiedon Metikseen.

Puolimatkan krouvi
Ryhmä pysähtyy yöpymään Konaj'n aavikon reunalla sijaitsevaan pieneen kylään, valmistautuen samalla edessä olevaan vaativaan matkaan. Yllättäen Ioachimia ja Ezramia lähestyy tuntematon haltia nimeltä Lin, joka tarjoutuu heidän oppaakseen aavikolle. Epäluuloista huolimatta ryhmä päättää hyväksyä tarjouksen, ja luottaen että Lin kykenee tarjoamaan jotain vastauksia lähdön koittaessa.

Hiekan ja maan kätkemä
Taenyathar kutsuu Llianjinin mukaansa iltahämärissä, johdattaen haltiamaagikon kylän ulkopuolella sijaitsevalle kätkölle jonne lohikäärme on aikakausien halki kerännyt arvokkaita sekä voimakkaita esineitä. Tämä lahjoittaa Llianjinille lumotun sormuksen suojaamaan matkan vaaroja vastaan, ja samalla vanha haltia tarkastelee lohikäärmeen anteliaisuutta erilaisessa valossa kuin tähän asti.

Tiedonmuruja hiekanjyvien keskellä
Aloittaen matkansa Konaj'n hiekka-aavikolle ryhmä saa mukaansa oppaaksi lupautuneen Linin. Heidän paljastettua osittain matkansa määränpään Linille tämä puolestaan kertoo etsivänsä entistä ystäväänsä, jonka hän epäilee varastaneen Ajan Miekan omien päämääriensä toteuttamiseksi. He jatkavat kohti yhtenäistä päämäärää, aavikon toisella puolella odottavaa Ajatonta Salia, jonne Linin entinen ystäväkin on suuntaamassa Ajan Miekan johdattamana.

Matkalla kohti tuntematonta
Ryhmän matkatessa aavikon ylitse he joutuvat yllättäen hiekan alta hyökkäävien jättikäärmeiden kohteeksi. Taenyatharin paljastaessa todellisen olomuotonsa taistelu päättyy vähillä vammoilla, ja ryhmä valmistautuu jatkamaan. Mutta Elieze löytää todisteen, joka paljastaa heidän oppaansa olevan vastuussa hänen vanhempiensa kuolemista vuosien takaa, ja jota nyt todellisen nimensä paljastava Larfar on etsinyt jo pitkään. Salaisuudet nostetaan esille väkivalloin, ja Lin on valmis antamaan Lafarille kostonsa vastaan taistelematta, muun ryhmän sekalaisten tunteiden edessä. Larfar kuitenkin päättää toisin, ja ryhmä jättää Linin jälkeensä. Kukaan heistä ei päätä ottaa oikeutta omiin käsiinsä, vaikkei päätös olekaan yksimielinen.

Hengähdystauko
Taistelun jälkeisenä iltana ryhmä pyrkii avaamaan välilleen laskeutunutta epäluuloa. Larfar päätyy kertomaan elämäntarinansa, ja vastoinkäymisensä, yrityksenä tarjota ymmärrystä ryhmän muille jäsenille. Samalla nousee esille kysymys hänen isänsä kohtalosta; virallisesti tämän sanottiin kuolleen, mutta ruumista ei koskaan toimitettu omaisille. Ja taistelun tuoksinnassa Lin, luullen tappionsa olevan välttämätön, oli nimennyt etsimänsä varkaan samalla nimellä kuin Larfarin isä. Todisteet ovat vähäisiä, mutta kukaan ryhmästä ei voi kieltää mahdollisuutta näiden outojen yhteensattumien välillä.

Aavikon laidalla
Ryhmän sinnikkyys palkitaan, ja he saapuvat aavikon toiselle puolelle. Pohjoisen vehreiden metsien rajamailla he löytävät kentaurien asuttaman kylän, jonka johtajana toimiva Chadus ottaa matkaajat avosylin vastaan. Kentauri kertoo, että kukaan ei tiedä Ajattoman Salin sijaintia, eikä ryhmällä ole aikaa etsiä koko pohjoista aluetta. Chadus kuitenkin mainitsee pohjoisempana olevan pienen kylän, jossa asuttavat haltiat omaavat oudon yhdennäköisyyden Atlaksen suurlähettilään Aleo Om'ardan kanssa. Ryhmä päättää levätä muutaman päivän ajan, ennen kuin he päättävät seuraavan määränpäänsä.

Kielletyt kysymykset, välttelevät vastaukset
Kaiken tapahtuneen jälkeen Ezram ei ole vielä vakuuttunut Larfarin motiiveista, ja päättää puristaa naisesta lisää vastauksia. Ioachim päätyy myös ottamaan keskusteluun osaa.

Historian havinaa leirinuotiolla
Levättyään kylässä joukkio kokoontuu nuotion ääreen pohtimaan seuraavaa määränpäätään. Kylän johtajan mainitsema Atlashaltioiden asuttama kylä vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta. Keskustelun aikana Llianjin uskoutuu viimein muille ryhmän jäsenille näkemistään enneunista, ja niistä viimeisimmän kautta saamastaan tiedosta että Ajan Miekka on kykenevä surmaamaan lohikäärmeitä. Vanha haltia ilmaisee tyytymättömyyttään Taenyatharia kohtaan, koska lohikäärme näyttäisi pimittäneen heiltä tietoa, mutta tämä perustelee päätöksensä tiedon leviämisen estämisellä. Yhteistuumin he päättävät etsiä lisää vastauksia haltiakylästä, pohtien samalla miten menetellä Valtiaslohikäärmeen kanssa. Onko sen uudelleensinetöinti mahdollista, vai voisiko Ajan Miekka tarjota lopullisemman vaihtoehdon?

Terrile
Metsän siimeksessä ryhmä löytää haltiakylän, jota asuttavat Atlashaltiat. Suurlähettiläs Aleo Om'ardan johdolla he pääsevät kylänjohtaja Ton'atin puheille, ja kuulevat tältä kylän keskittyvän Ajattoman Salin tutkimiseen. Kylän Atlashaltiat ovat onnistuneet jopa ennustamaan salin olinpaikan vaihdoksia, ja paljastamaan aiemmin tuntemattomia maagisia riimuja. Vaikka kaikki ryhmän jäsenet eivät ymmärtäneetkään tutkimuksen yksityiskohtia, ja Atlashaltioiden asenne heitä kohtaan oli kaikkea muuta kuin ystävällinen, heille näytettiin Ajattoman Salin viimeisin sijainti maagisen osoittimen kautta. Näin ryhmä jatkoi matkaansa, tuntien olevansa viimeinkin lähellä määränpäätään. Sekä Ajatonta Salia, että myös varasta jonka Ajan Miekka oli johdattanut tänne asti.

Ajan miekka
Taivallettuaan metsän siimeksessä ryhmä onnistuu viimein löytämään puiden muodostaman aukean, jonka reunoilla elävästä puusta kasvavat portaat nousevat kohti taivasta. Sen keskellä heitä odotti muukalainen, Ajan Miekan varastanut mies. Ja pian varmistuu, että hän todella on Lalfarin kuolleeksi luultu isä, Vildar. Tämä kertoo, kuinka hänet ja hänen mestarinsa oli petetty Armeijan toimesta kauan sitten, huolimatta heidän uskollisuudestaan, ja kuinka he olivat päättäneet etsiä Ajattoman Salin. Siinä Vildaria oli auttanut Servethor, lohikäärmeen sielu joka oli asettunut kristallimaiseen palloon jonka Vildar oli löytänyt. Yhdessä he aikovat vapauttaa Valtiaslohikäärmeen Sekasorron Aikakauden keskelle, hävittämään silloiset nousevat valtarakenteet ja peittämään koko maailma kaaokseen. Servethor ja Taenyathar asettuvat sivummalle, kunnioituksesta heidän yhteistä historiaansa kohtaan, ja taistelu puhkeaa Vildarin ja ryhmän välille. Ja sen lopputuloksesta voi riippua koko maailman kohtalo...

Taistelu tulevata ja menneestä (Kesken)


Peleissä esiintyneet hahmot

Aminja Tulentakoja
Llianjin Shalheira
Ingvild Skaldane
Lalfar Erkens
Aleo Orm'arda
Nimrod
Tofi
Ioachim
Ezram Barragan
Shyal Tanir

Llianjin Shalheiran näkemät unet

#1 Harjavan kievarissa
#2 Matkalla Phoebeen
#3 Sankaria etsimässä
#4 Ystävä vuosituhansien takaa
#5 Tiedonmuruja hiekanjyvien keskellä
#6 Hengähdystauko
#7 Aavikon laidalla
#8 Terrile

Mukanaolijat ja pelaajat!

Tinanja, pj: Ingvild Skaldane, Aleo Orm'arda, sivuhahmo sekä Ceresin jumalat
Kuparirapu: Llianjin Shalheira, Shyal Tanir puolipäähahmo
Arlin: Lalfar Erkens
Kide: Ezram Barragan
Anlie: Ioachim
Last edited by Tinanja on Sun Apr 01, 2018 1:56 pm, edited 3 times in total.
Tinanja
Rakega
Posts: 979
Joined: Sat Sep 02, 2017 4:16 pm
Location: Phoebe
Contact:

Re: Sivujuoni: Uusi alku?

Post by Tinanja »

Pelijärjestys

Tinanja
Kuparirapu
Anlie
Arlin
Kide
Tinanja
Rakega
Posts: 979
Joined: Sat Sep 02, 2017 4:16 pm
Location: Phoebe
Contact:

Re: Sivujuoni: Uusi alku?

Post by Tinanja »

Sivujuonen uusi peli on nyt polkaistu käyntiin!

Pelaajille muistutukseksi, että oma vastaus on lähetettävä viikon kuluessa edellisestä vastauksesta, muutoin muut voivat hypätä ko. pelaajan ylitse pelissä.

Koska kyseessä on muutoinkin hitaasti liikkuva ryhmäpeli, hahmojen tutustumiset, keskustelut ja muut mahdolliset kohtaamiset pidetään omina peleinään, joita pelataan tämän matkan aikana, ja tähän kannustetaankin, niin hahmojen välille saa vähän syvempää kommunikaatiota ja tutustumista käyntiin. Itse sivujuonipelissä pelaamme vain pääkohdat.
Post Reply