Rohkealla onnea rakkaudessa

Meren rannalla, Lown lahden kupeessa sijaitsee maan suurin ja tärkein kauppapaikka on Dione, joka jakautuu useisiin eri kaupunginosiin aina rikkaiden suurista kartanoista pieniin, arvottomiin hökkeleihin sataman sivulla. Dionesta kulkija löytää kaiken laillisen ja laittoman, mikäli vain tietää, mitä etsii.
Kuparirapu
Rakuza
Posts: 652
Joined: Mon Sep 04, 2017 8:30 pm

Re: Rohkealla onnea rakkaudessa

Post by Kuparirapu »

Rakuza Zaosin kulmakarvat kävivät hipaisemassa tämän hiusrajaa, ja Dalena odotti jo josko tämä vaikutusvaltainen mies pudottaisi leukansa auki hämmästyksestä. Dalena vain räpytteli silmiään odottavan näköisenä, nauttien täysin siemauksin tilaisuudesta nähdä Zaos noin hölmistyneenä. Rakuza onnistui saamaan kasvonsa takaisin hallintaansa, ja pieni hymy kertoi että kysymys oli osattu ottaa oikealla tavalla vastaan.
"Puhuttepa te soveliaasti, herra Zaos. Ei kapteenimme häveliäisyys vähene, vaikka keskustelisimme miltä hän näyttää hyvin istuvassa asussa. Minusta on aivan hyväksyttävää lausua ääneen, mikäli jonkun piirteet miellyttävät silmää," Dalena lausui äänessään naurua. Pyöräyttäen aterintaan sormiensa kärjissä hän huokaisi näennäisen alistuneesti, ja lisäsi:
"Vaikuttaa siltä, että säästääkseni teidät tällaisilta säädyttömiltä puheenaiheilta, on minun noudatettava neuvoanne ja tyydyttävä odottamaan tilaisuutta nähdä kapteeni Doultbur omin silmin."
Dalena puhui tavalla, joka oli helppo ymmärtää hyväntahtoiseksi leikinlaskuksi. Mutta sen takana hän oli jo pohtimassa, missä kapteeni mahtoi asustaa Dionessa ollessaan. Hän voisi tiedustella asiasta, aikaa olisi kyllä runsaasti ennen kuin Valkoinen Lohikäärme palaisi kapteeninsa kanssa.
Lusikka kilahti kevyesti lautaselle asettuen, ja Dalena pyyhkäisi viimeiset viininpisarat suupieleltään.
"Minun on myönnettävä, että vaikka olenkin kiitollinen tilaisuudesta viettää aikaa seurassanne, myös tarjoilunne puolesta matka oli tekemisen arvoinen. Sallikaa minun kutsua teidät vastavuoroisesti Valeyalanien kartanolle, sitten kun teillä on aikaa. Kenties kevään koittaessa, kun tiet ovat sulaneet. Arvoisa äitini on suunnitellut ateriointia suvun kesken, ja teidät otettaisiin ilolla vastaan silloin. Olen varma että setäni olisivat otettuja tavatessaan teidät silloin..."

Heidän keskustelunsa siirtyi eteenpäin, kohteliaasta kutsusta kevään odotukseen ja siitä armeijan ratsuväen arvosteluun. Kumpikin heistä osasi pitäytyä sivussa ruoan äärellä esille nostetusta aiheesta, ja tietämättään varsin samanlaisista syistä. Rakuza Zaos selvästi halusi jättää ajatuksen muhimaan Dalenan päätettäväksi, ja Dalena pyrki ylläpitämään kuvaa että ei edes muistaisi asiaa. Mutta kun Zaos saattoi Dalenan henkivartijoineen etuovelle, ja he vaihtoivat viimeiset kohteliaat jäähyväiset, ei nainen ollut heittänyt kapteeni Doultburia mielestään. Noustuaan vaunuihin ja niiden nytkähdettyä puskemaan takaisin lumisilla teillä, oli Dalena syvissä mietteissään.
Tämä olisi mahdollisuus. Hyvä tilaisuus luonnollisestikin, oikeastaan Dalena ihmetteli miksi ei ollut ajatellut asiaa itse. Mutta vielä tässä vaiheessa se oli etäinen ja toteutuksen tarpeessa. Hänen täytyi harkita asiaa, ennen kaikkea mitä muuta asian ehdottamisesta edes seuraisi. Mutta samaan aikaan myös sitä, kuinka hän voisi yrittää toteuttaa asiaa keväällä kunhan kapteeni palaisi Dioneen.
Mutta hänellä oli aikaa, ja siten aikaa tehdä sotasuunnitelmassa kaikessa rauhassa.

//Kiitokset pelistä. Kevättä ja Rayashia odotellessa//
Locked